Παρέμβαση Π2-58.5 «Προώθηση οίνων σε τρίτες χώρες»

Summary

Η Παρέμβαση Π2-58.5 «Προώθηση οίνων σε τρίτες χώρες» αφορά στην προώθηση οίνων με Προστατευόμενη Ονομασία Προέλευσης (ΠΟΠ), Προστατευόμενη Γεωγραφική Ένδειξη (ΠΓΕ) ή/και οίνων με ένδειξη της οινοποιήσιμης ποικιλίας αμπέλου (ποικιλιακών οίνων), συμπεριλαμβανομένων στις ανωτέρω κατηγορίες των οίνων βιολογικής παραγωγής, σε τρίτες χώρες.

Τομεακοί στόχοι είναι:

α) το άνοιγμα των αγορών νέων τρίτων χωρών για τους ελληνικούς οίνους,

β) η διείσδυση σε νέες αγορές τρίτων χωρών για τις οποίες υπάρχουν ευκαιρίες εξαγωγής,

γ) η βελτίωση της εικόνας των ελληνικών οίνων μέσω της ενημέρωσης για την διαφορετικότητα τους και τα ιδιαίτερα ποιοτικά χαρακτηριστικά τους και η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς τους έναντι των αντίστοιχων προϊόντων τρίτων χωρών,

δ) η επανατοποθέτηση των ελληνικών οίνων σε υψηλότερα τμήματα των αγορών που αφορούν ιδίως σε ομάδες που ανήκουν σε υψηλότερα τμήματα αγοραστικής δύναμης,

ε) η αύξηση της μέσης τιμής ανά λίτρο των εξαγόμενων οίνων και

στ) η αύξηση των εξαγωγών σε όγκο και αξία των ελληνικών οίνων για τις επιλεγείσες χώρες στόχους.

Potential beneficiaries

Δικαιούχοι της παρέμβασης προώθησης οίνων σε τρίτες χώρες μπορεί να είναι επαγγελματικές οργανώσεις, οργανώσεις οινοπαραγωγών, ενώσεις οργανώσεων οινοπαραγωγών, προσωρινές ή μόνιμες ενώσεις δύο ή περισσότερων παραγωγών, διεπαγγελματικές οργανώσεις, ιδιωτικές εταιρείες, οργανισμοί δημοσίου δικαίου καθώς και συνέργειες των ανωτέρω κατηγοριών.

Eligible expenditures

Επιλέξιμες δράσεις της παρέμβασης, για την προώθηση των οίνων σε τρίτες χώρες, είναι οι ακόλουθες:

α) Δράση 1: Δημόσιες σχέσεις και προωθητικές ή διαφημιστικές δραστηριότητες στα μέσα ενημέρωσης.

β) Δράση 2: Συμμετοχή σε εκδηλώσεις, ιδίως παρουσιάσεις, γευσιγνωσίες οίνου, επιδείξεις σε σημεία πώλησης, συναντήσεις με αγοραστές, γεύματα/δείπνα με εμπειρογνώμονες, εκπαιδευτικά ταξίδια στην Ελλάδα σε περιοχές παραγωγής των προς προώθηση οίνων και συμμετοχή σε εκθέσεις.

γ) Δράση 3: Ενημερωτικές εκστρατείες μέσω διαφημιστικού ή προωθητικού υλικού, όπως φυλλάδια, αφίσες, δελτία τύπου, ενημερωτικό υλικό, DVD, gadget.

Budget

Συνολική δαπάνη της Ένωσης περιόδου 2024-2027 είναι 20.000.000 €.

Aid Intensity

1. Η χρηματοδοτική συνδρομή της ένωσης στις δράσεις προώθησης οίνων σε τρίτες χώρες αποτελεί το 50% των επιλέξιμων δαπανών.

2. Όταν οι δράσεις προώθησης δεν γίνονται υπέρ μεμονωμένων επιχειρήσεων ή υπέρ εμπορικών σημάτων και δεν ενθαρρύνουν τους καταναλωτές να αγοράσουν τα προϊόντα αυτών, χορηγείται εθνική ενίσχυση ύψους 30% των επιλέξιμων δαπανών. Η ιδία συμμετοχή αποτελεί το 20% των επιλέξιμων δαπανών.

3. Όταν οι δράσεις προώθησης γίνονται υπέρ συγκεκριμένων επιχειρήσεων ή υπέρ εμπορικών σημάτων, η εθνική ενίσχυση είναι μηδενική και η ιδία συμμετοχή αποτελεί το 50% των επιλέξιμων δαπανών.

4. Για τις ενέργειες της δράσης (2) σχετικά με εκπαιδευτικά ταξίδια στις περιοχές παραγωγής του προς προώθηση οίνου των εισαγωγέων, ειδικών σε θέματα αγοράς και της δράσης (4) σχετικά με μελέτες νέων αγορών τρίτων χώρων και μελέτες για την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων των δράσεων προώθησης, αντίστοιχα δεν χορηγείται εθνική ενίσχυση.

Date Last Modified

29/11/2024 14:12